شورای ترافیک شهرستان شوشتر به ریاست فرماندار و با حضور اعضای خود  هر ساله در فواصل مختلف زمانی تشکیل جلسه می‌دهد و مصوباتی نیز به همراه دارد اما آنچه مشخص است این مصوبات به ندرت عملی گشته و یا در صورت اجرا ناقص و غیر ایمن می باشند .در این یادداشت به بررسی چند مصوبه آن که رها شده اند و یا بصورت ناقص اجرا شده اند می پردازیم.

دوربین و جدا کننده پل شهید کجباف

موضع نصب دوربین و جدا کننده بر روی این پل سال‌هاست در شورای ترافیک شوشتر می‌آید و چندبار مصوب شده است که آخرین در خرداد امسال بوده است اما تاکنون با وجود کشته و زخمی شدن ده‌ها تن خبری از اجرای آن نیست، گویا جان مردم ارزشی ندارد .چرا فرماندار و ریاست شورای ترافیک در این باره با متولی و مجری این امر یعنی شهرداری شوشتر (طبق مصوبه) برخورد نمی کند؟ چندسال باید بگذرد تا دوربین و جداکننده نصب شود؟ وظیفه شورای ترافیک برای پیگیری و نظارت برمصوباتش چه می شود؟

جابجایی ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری در مرکز شهر شوشتر

جابجایی ایستگاه های تاکسی شهر هایی همچون شرافت ، اندیشه ،سرداران و … در مرکز شهر شوشتر نزدیک به یک دهه است مطرح می‌شود و بارها به شورای ترافیک رفته و حتی یک مرتبه نیز ایستگاه شهرک اندیشه جابجا گشت اما دوباره به جای سابق خود بازگشت . چرا اجرای این مصوبه برای مسئولین شوشتر اینقدر سخت است؟

 

اصلاح تقاطع انتهای کوی نیرو

این تقاطع حادثه خیز در شوشتر گویا طفلی بی سرپناه است که هیچ کس مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد. سالها تصادف و حادثه گویا مسئولین شوشتر را از خواب بیدار نکرده است . با وجود تصویب در شورای ترافیک که اجرای آن را برعهده راه و شهرسازی گذاشته بود اما این اداره آن را خارج از محدوده کاری خود دانست و بعد از آن نیز شهرداری به عنوان متولی پروژه های درون شهری تاکنون از اجرای آن شانه خالی می کند .

گفتنی است در سال‌های گذشته این مورد توسط عَلَم جنوب پیگیری شد و با دستور پنبه دانه پور ، روسای وقت راه و شهرسازی و راهور در محل حضور پیدا کردند  اما نتیجه ای تا کنون حاصل نشده است .

 

 جداکننده خیابان شریعتی شرقی

طرحی که توسط‌ پایگاه سازه های آبی ارائه ، توسط شورای ترافیک مصوب و توسط شهرداری اجرا شد . سازه ای که می توانست پس از سال ها شهر شوشتر را به داشتن نمادی زیبا مزین کند اما با اجرای بسیار ضعیف توسط پیمانکار شهرداری و نبود نظارت و همکاری لازم توسط دست اندرکاران به بدترین شکل ممکن اجرا شد. اعضای شورای ترافیک هم خوشحال از اجرای مصوبه ، غافل از ایرادات طرح همچنان دورهم می نشینند و مصوبه می دهند و بدون نظارت رها می کنند.

  تقاطع “چه کنم؟” در ورودی خانه سازی و شهرک ساحلی روبروی مقبره شاه نجف

تقاطعی بسیار حادثه‌خیز که مردم محل نام آن را “چه کنم؟”  گذاشته اند و در هفته شاهد چندین تصادف خطرناک هستیم .متاسفانه شورای ترافیک شوشتر  نه تنها به رسانه ها و خواسته های مردم توجه ندارد بلکه مصوبه خود مبنی بر اجرای میدان در سه راهی شهرک ساحلی و خانه سازی [۱۰۰ متر پایین تر از محل مورد اشاره ما] را رها کرده است و معلوم نیست چه زمانی اجرای آن آغاز می گردد.

گفتنی است شورای ترفیک شوشتر به ریاست پنبه دانه پور فرماندار و اعضایی همچون شهردار ،روسای، راه و شهرسازی ،راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،راهنمایی و رانندگی ، نماینده شورای شهر، نماینده تاکسیرانی و دیگر مسئولین مرتبط برگزار می گردد و مصوباتی نیز به همراه دارد اما متاسفانه اجرای مصوبات را به ضعیفترین شکل ممکن شاهد هستیم.